چگونه آهنگساز شویم: راهنمای جامع برای شروع حرفه آهنگسازی
به نظر شما چگونه آهنگساز شویم؟ اهنگسازی چیست؟
آهنگساز شدن برای بسیاری از افراد یک رؤیاست، بهخصوص با محبوبیت روزافزون بازیهای ویدیویی و فیلمهایی با موسیقی متن عالی. مسیر تبدیل شدن به یک آهنگساز میتواند کمی گیجکننده باشد و همیشه ساده نیست. سعی کنید نواختن موسیقی را روزانه تمرین کنید، در رشتهی موردعلاقهتان مدرک بگیرید و یک دورهی کارآموزی بگذرانید تا در آینده شغلی به عنوان آهنگساز موسیقی پیدا کنید.
روش 1: مهارتهای یادگیری و تمرین
- خواندن و نوشتن موسیقی را بیاموزید. به عنوان یک آهنگساز، این امری ضروری است که بتوانید موسیقی بخوانید و بنویسید تا بتوانید کار خود را پیش ببرید. برای درک نحوهی نوشتن موسیقی از صفر در یک دورهی آنلاین شرکت کنید یا آموزشهای رایگان را ببینید. یا برای اینکه کمک حرفهای دریافت کنید کلاسهایی با یک موزیسین بگیرید. شاید قادر باشید موزیکی را بداهه بسازید تا همراه با یک محتوای رسانهای پخش شود، یا حتی بدون نوشتن موزیک از پس آن برآیید. بااینحال، خواندن و نوشتن موسیقی برای شما در این مسیر شغلی بسیار مفید خواهد بود.
- در یک گروه کر شرکت کنید یا به یک بند بپیوندید تا تجربهی نواختن موسیقی را به دست آورید. برای ساختن موسیقی، باید بدانید که موسیقی چگونه کار میکند و برای نواختن آن به چه چیزی نیاز است. همانطور که برای آهنگسازشدن تلاش میکنید، به یک گروه کر یا بند ملحق شوید تا دانش موسیقی خود را به روز نگه دارید. گروهی را پیدا کنید که همان نوع موسیقی مورد علاقهی شما، مانند جاز یا کلاسیک، را اجرا کند.
- فیلمهای مورد علاقهتان را تماشا کنید تا ایده بگیرید. اگر میخواهید یک آهنگساز فیلم یا حتی نوع دیگری از آهنگساز باشید، فیلمهایی را برای تماشا انتخاب کنید که امتیازدهی خوبی دارند تا ایدهای از آنچه کارگردانان به دنبال آن هستند، پیدا کنید. به دنبال فیلمهایی با موسیقیای باشید که به بیان یک داستان کمک میکند و تجربهی مخاطب را افزایش میدهد. بسیاری از انواع مختلف رسانه دارای قطعههای موسیقی و آهنگهایی هستند که میتوانید به آنها گوش دهید. سعی کنید از برنامههای تلویزیونی، بازیهای ویدیویی و قطعات کلاسیک الگوبرداری کنید و افقهای خود را گسترش دهید.
- آموزشهای نحوهی استفاده از آرشیوهای نمونه را تماشا کنید. بیشتر آهنگسازان از آرشیوهای نمونه برای ساخت موسیقی به جای گروههای لایو استفاده میکنند. برای تماشای ویدئوهای آموزشی در مورد نحوهی استفاده از آرشیوهای نمونه در رایانهی خود از یوتیوب دیدن کنید، یا در دورههای آنلاین و حضوری شرکت کرده و تمرین را شروع کنید. نسبت به بودجهای که آهنگساز در اختیار دارد، گاهی میتوانند به جای آن از یک گروه لایو استفاده کنند. اما این متعارف نیست.
روش 2: گرفتن مدرک
- برای تمرکز بر آهنگسازی فیلم، مدرک لیسانس در رشتهی موسیقی فیلم بگیرید. اگر هدفتان این است که آهنگساز فیلم شوید، مدرک لیسانس خود را در رشتهی موسیقی فیلم بگیرید تا تحصیلاتتان بر روی سینما متمرکز شود. در ساخت موسیقی برای فیلمهای کوتاه تجربه پیدا خواهید کرد و یاد میگیرید چگونه از موسیقی برای روایت داستان استفاده کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از ارکستر برای همراهی یک فیلم استفاده کنید.
- مدرک لیسانس خود را در یک رشتهی عمومی آهنگسازی بگیرید. اگر مطمئن نیستید که میخواهید به طور خاص روی فیلمها تمرکز کنید، دست خود را در تحصیلات کمی باز بگذارید و مدرک آهنگسازی بگیرید. این مدرک طیف وسیعی از مهارتها را به شما میدهد، مانند نحوهی ساخت موسیقی برای قطعات مختلف رسانه با استفاده از فناوری مدرن و همچنین گروههای موسیقی زنده. شاید بخواهید پس از فارغالتحصیلی تعیین کنید که چه مسیر شغلی خاصی را میخواهید طی کنید.
- برای پیشبرد سبک شخصی خود، مدرک کارشناسی ارشد را در آهنگسازی بگیرید. اگرچه کارفرمایان معمولاً فقط به دنبال آهنگسازانی با مدرک لیسانس هستند، اگر میخواهید سبک آهنگسازی مخصوص به خود را تقویت کنید، میتوانید کارشناسی ارشد آهنگسازی را دنبال کنید به احتمال زیاد یک قطعهی 30 دقیقهای خواهید ساخت و از شما خواسته میشود که آن را قبل از فارغالتحصیلی اجرا کنید. نکته: اگر همین الان مدرک لیسانس آهنگسازی دارید، شاید دیگر مدرک کارشناسیارشد لازم نباشد. سعی کنید قبل از صرف هزینه برای ادامهی تحصیل، با مدرکی که دارید شغلی پیدا کنید.
روش 3: یافتن یک شغل
- یک مجموعه آلبوم آنلاین از آثار خود ایجاد کنید. اگر بتوانید نمونهای از کارهایی که در گذشته انجام دادهاید به کارفرمایان احتمالی نشان دهید تحتتأثیر قرار دادن آنها بسیار سادهتر خواهد بود. یک وبسایت پایه برای خودتان راهاندازی کنید و تمام پروژههایی را که روی آن کار کرده یا تکمیل کردهاید، در آنجا قرار دهید. ویدیوها و آهنگهایی را انتخاب کنید که بهترین نمونهکار شما برای تحتتأثیر قرار دادن کارفرمایان باشد.
- پیشنهادات استخدامی را به صورت آنلاین جستجو کنید. بسیاری از استودیوهای فیلمسازی و شرکتهای سازندهی بازیهای ویدئویی، فرصتهای شغلی را به صورت آنلاین روی سایتها قرار میدهند. حواستان به فرصتهای شغلی موجود در منطقهی خود باشید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است برای این فرصتهای شغلی درخواست بفرستید. شرکتهای کالیفرنیا به دلیل نزدیکی به هالیوود اغلب به دنبال استخدام افراد جدید برای کار هستند. حتی اگر نزدیک هیچ استودیوی فیلمسازی بزرگی زندگی نمیکنید، ممکن است بتوانید کارهای دورکاری را با استفاده از کامپیوتر خود انجام دهید.
- یک دورهی کارآموزی بگیرید تا قدم اول را برای رسیدن به اهدافتان بردارید. برخی از شرکتها ممکن است هیچ فرصت شغلی واقعی نداشته باشند، اما بسیاری از آنها دورههای کارآموزی دارند. دورههای کارآموزی معمولاً درآمد خوبی ندارند، اما میتوانند به شما این فرصت را بدهند تا کار خود را به مردم نشان دهید و ثابت کنید که سختکوش هستید. برای دورههای کارآموزی درخواست دهید، حتی اگر دقیقاً همان چیزی نباشد که میخواهید در دراز مدت انجام دهید. این روش احتمالاً میتواند بعداً شما را به سمت یک شغل واقعی سوق دهد. نکته: برخی از کالجها در صورتی که هنوز در حال سپری کردن دوران تحصیل خود باشید و همزمان دورهی کارآموزی را هم بگذرانید، به شما اعتبار میدهند.
- هر کاری را که میتوانید برای تمرین آهنگسازی انجام دهید. شاید به محض اینکه شروع به جستجو کردید شغل رؤیایی خود را پیدا نکنید، اما اشکالی ندارد. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار میکنید، تا جایی که میتوانید مشاغل زیادی را برای کسب تجربه انتخاب کنید، حتی اگر بهترین درآمد را نداشته باشند. هر کاری که انجام میدهید به مجموعهی نمونهکار شما اضافه میشود. مراقب مشاغلی باشید که اصلاً هیچ هزینهای به شما پرداخت نمیکنند، یا قول میدهند که شما را در معرض دید دیگران قرار دهند. وقت شما ارزشمند است و باید برای کارتان پول دریافت کنید، حتی اگر تازه شروع کردهاید.
موسیقی یکی از لطیفترین شکلهای خلاقیت هنریست و عناصر متعددی را در خود جای داده است. اما مهمترین آنها استعداد و تعلقخاطر آهنگساز است. بنابراین، آهنگسازی چیست؟
مشهورترین آهنگسازان جهان چه کسانی هستند؟ آهنگساز شخصی است که موسیقی مینویسد. این کلمه ریشه در لاتین دارد و در اصل به معنای «ساختن» است. آهنگسازان عمدتاً موسیقی اورجینال را مینویسند و رهبری میکنند که برای تولید انواع سرگرمیهای رسانهای استفاده میشود. خلاقیتهای موسیقایی آنها به بیان یک داستان در یک فیلم یا بازی ویدیویی کمک میکند. موسیقی متن ساختهشده باید با رشد شخصیتها و احساسات آنها مرتبط باشد. در گذشته، آهنگسازان افرادی بودند که موسیقی کلاسیک را، اعم از دستگاهی یا آوازی، مینوشتند. بعدها این تعریف گسترش یافت و به تمام هنرمندانی اشاره کرد که موسیقی را در همهی ژانرها میآفرینند. نویسندگان آهنگ را آهنگساز مینامند و به کسی که ترانه را مینویسد، ترانهسرا میگویند. در اکثر ژانرهای موسیقی مدرن غربی، نقش آهنگساز و ترانهسرا توسط یک شخص قابلاجراست.
ساخت موسیقی معمولاً شامل نتنویسی است که بعداً هنرمند یا خواننده آن را اجرا میکند. در موسیقی کلاسیک، نتنویسی شامل ارکستراسیون یا انتخاب سازها است. در موسیقی پاپ و سایر ژانرهای مدرن، نوشتن موسیقی طرح کلی آهنگ را با ملودیها و پیشروی آکورد تعیین میکند. اکثر آهنگسازان مدرن معمولاً با استفاده از نتنویسی، موسیقی را میسازند اگرچه برخی از هنرمندان این کار را نمیکنند. آهنگسازان میتوانند منحصراً برای هنرمندان دیگر موسیقی بنویسند. بااینحال، اکثر آهنگسازان مدرن نیز نوازندگان بااستعدادی هستند. در موسیقی مدرن، نقش آهنگساز و اجراکننده معمولاً در هم تنیده میشود، زیرا اجراکننده تفسیری هنری از نت نوشتهشده توسط آهنگساز را ارائه میدهد. در نتیجه، نسخهی نهایی آهنگ یا قطعهی موسیقی میتواند ارتباط نزدیک یا ضعیفی از نظر تفسیر با قطعهی اصلی نوشتهشده توسط آهنگساز داشته باشد.
این تأثیر در ژانرهای موسیقی مدرن بیشتر از ژانرهای قدیمیتر دیده میشود. نتنویسی موسیقی، خطمشیها را تعیین میکند، درحالیکه اجراکننده میتواند نسخهی نهایی را با حفظ نتها، اضافهکردن مکث، یا جلوه های بیانی مانند ویبراتو تغییر دهد. تفاسیر مختلف از یک قطعهی موسیقی مشابه میتواند با تغییر ضرب یا سازها، آثار موسیقی کاملاً متفاوتی ایجاد کند. در موسیقی کلاسیک، شما یک اثر موسیقی را پیدا میکنید که توسط چندین آهنگساز نوشته شده است. بااینحال، این موضوع بیشتر در ژانرهای مدرن رایج است که همکاری بین چندین هنرمند یا اعضای یک گروه را دربرمیگیرد. برای مثال درون یک گروه، یک عضو میتواند اشعار را بنویسد، درحالیکه یکی دیگر میتواند روی ارکستراسیون تمرکز کند.
در اواخر قرن بیستم، برنامههای کامپیوتری نیز بهتدریج به آهنگسازی کمک کردند. اضافهکردن جلوههای صوتی مانند صداهای طبیعی از دریا یا باد، علاوه بر جلوههای مصنوعی، در موسیقی آوانگارد متداول است. وقتی یک آهنگساز، موسیقی اورجینال مینویسد نتنویسی یا تنظیم باید از نظر فنی درست باشد تا به گروههای کر، گروههای نوازندگی و تکنوازان کمک کند اجراهای بیعیبونقصی داشته باشند. جنبههای فنی هر ضبط، مانند ملودی، هارمونی و ریتم از اهمیت بالایی برخوردارند و باید کاملاً با هم تناسب داشته باشند. در مورد خلق یک موسیقی متن اورجینال برای یک فیلم، آهنگسازان باید الزامات کار را با کارگردان، فیلمنامهنویس یا تهیهکننده در میان بگذارند. این به آنها کمک میکند تا حس و حال هر صحنه و احساسات شخصیتها را درک کنند، بنابراین میتوانند تصمیم بگیرند که موسیقی چگونه باشد. آهنگسازان به دنبال یافتن خلوتی برای خود به مکانهای مختلفی میروند، بنابراین میتوانند در آرامش موسیقی خود را بسازند، یا با دیگران ارتباط داشته باشند و دربارهی خلاقیتهای خود با مشتریان خود و نوازندگان صحبت کنند. در برخی موارد، آهنگسازان مدرن معمولاً همزمان با مشتریان مختلفی کار میکنند، چه به نوشتن موسیقی متن فیلم مشغول باشند یا آهنگ بنویسند. به این معنی که ساعات کاری آنها معمولاً طولانی و نامنظم است.
آهنگسازی در ژانرهای مختلف
فردگرایی در آهنگسازی با توجه به دورهای که موسیقی در آن نوشته شده، کشور و فرهنگ کلی یک جامعه، متفاوت است. در قرون وسطی و اوایل دورهی کلاسیک، نوازندگان معمولاً در حین اجرا بداهههایی به ملودی اضافه میکردند. بعدها این آزادی تحت کنترل قرار گرفت زیرا آهنگسازان در مورد چگونگی تفسیر موسیقی خود بسیار دقیق بودند. چنین تأکیدی، فرهنگی را ایجاد کرد که در آن برای آهنگساز و خلاقیت هنری او ارزش زیادی قائل میشد و همین امر باعث شد که آهنگسازان موسیقی کلاسیک جایگاه بالایی داشته باشند. این موضوع هنوز در اجراهای مدرن از ساختههای قدیمیتر موسیقی، به ویژه در موسیقی کلاسیک دنبال میشود. موسیقی دوران باروک و کلاسیک منحصراً به سازهای آکوستیک و مکانیکی وابسته بود، در حالی که موسیقی پاپ از سایر سازهای الکتریکی و الکترونیکی مانند گیتار الکتریک یا درام استفاده میکرد.
در ژانرهای جدیدتر، نوازنده معمولاً آزادی بیشتری دارد. این به ایجاد کاور آهنگهای محبوب قبلی کمک کرد. در بیشتر موارد، اجرا و ارکستراسیون کلی تکنوازی تغییر میکند، زیرا کاور به گونهای کاملاً متفاوت نوشته شده است. در موسیقی پاپ، راک و جاز، نوازنده معمولاً آهنگ را در ذهن خود میساخت و اصلاً از نت موسیقی استفاده نمیکرد. نوازندگان جاز فریاستایل و بعدها نوازندگان هیپهاپ و راک معمولاً بداهههایی را در قطعهی آهنگسازیای میگنجاندند که ممکن است هنرمند دیگری نوشته باشد. اجراهای آنها در حال حاضر همان ارزش و اهمیتی را دارد که سهم آهنگسازان کلاسیک در موسیقی کلاسیک بود.
چه کسی با آهنگسازان همکاری میکند؟
در رابطه با ساخت موزیک بیشتر بخوانید:
نقش حیاتی تهیهکنندگان در صنعت موسیقی: از تولید تا موفقیت تجاری
تا دورههای کلاسیک و رمانتیک، آهنگسازان معمولاً موزیسینهایی بودند که به ساختار موسیقی جان میبخشیدند، اگرچه استثنائات قابلتوجهی نیز وجود داشت.
واگنر نوازندهی خوبی نبود. با این وجود موفق شد ساز خود، توبای واگنر، را ابداع کند؛ سازی که برخی از موزیسینها معمولاً برای خوب نواختن آن با چالش مواجهند.
در عصر مدرن، چندین هنرمند با آهنگسازان همکاری میکنند تا قطعات اورجینال را برای پروژههای خود خلق کنند. این افراد شامل کارگردانان فیلم و نمایشنامه، تهیهکنندگان فیلم، سازندگان تبلیغات، سازندگان بازیهای ویدئویی، خوانندگان و مدیران ارکستر است. همهی این هنرمندان به تلنگر هنرمندانهی یک آهنگساز بااستعداد نیاز دارند تا خلاقیتهای هنری خود روح تازهای بدهند. در برخی موارد، موسیقی نقش یک دیالوگ تعیینکننده را ایفا میکند و نمونههای قابلتوجهی نیز وجود دارد که این نظر را تأیید میکنند.
در فیلم «آروارهها» کارگردان فیلم، استفان اسپیلبرگ، از جان ویلیامز آهنگساز خواست تا موسیقی متنی بسازد که بینندگان را با فیلم درگیر کند و بدون اینکه حواسشان را از خط سیر داستان منحرف کند، احساس تهدیدشدن را در آنها القا کند. در نتیجه، ویلیامز موفق شد با ترکیب الگوهایی از دو نت، جلوهی تهدیدآمیز کوسه را درحالیکه در سکوت نزدیک میشود، تقلید کند. این موسیقی متن به یک قطعهی کلاسیک تبدیل شد که نشاندهندهی حس خطر و نگرانی است. آهنگسازان وقت خود را با هنرمندان میگذرانند، نتها را بررسی میکنند، و در استودیو یا خانهی خود بر روی خلاقیتهایشان کار میکنند. آنها همچنین تمرینهایی را با نوازندگان و سایر اجراکنندگان ترتیب میدهند و اجراها را کارگردانی و تنظیم میکنند تا زمانی که موسیقی، با تصویر ذهنی آهنگساز تطابق پیدا کند.
در گذشته، آهنگسازان همیشه بین معرفی ایدههای پرطرفدار جدید و سر فرود آوردن دربرابر هنجارها مردد بودند. وقتی آنها از خلاقیتهای خود بیشاز حد هیجانزده میشدند، همیشه باید ترس از رد شدن آثارشان توسط عموم را در نظر میگرفتند. با این وجود، برخی آهنگسازان هنجارها را نادیده گرفتند، موسیقی را وارد عرصههای جدیدی کردند و اساساً ژانر یا دورهی جدیدی را شکل دادند. بتهوون یکی از این افراد بااستعداد بود، زیرا موسیقی او برخلاف دیگر آهنگسازان زمان خودش در یک دسته قرار نمیگرفت.
در یک جا، موسیقی او صمیمی و خوشایند بود، سپس به چیزی دراماتیک و تکاندهنده تبدیل شد. برای مثال، او به کلمهی «سمفونی» معنای جدیدی بخشید. قبل از او، سمفونیها فاقد آن جنبهی احساسی بودند که باعث متمایز شدن آثار او میشدند. او همچنین اولین آهنگسازی بود که ایدههایی را در نظر گرفت و آنها را به خلاقیتهای موسیقی تبدیل کرد. موسیقی او از قالبهای سنتی پیروی نمیکرد، بر احساسات درونی متمرکز بود و مخاطبانش را مجذوب اعماق روح میکرد. رویکرد او جرقهای بود که موسیقی را از دوران کلاسیک به دوران رمانتیک سوق داد، جایی که نوازندگان بر بیان احساسات خود متمرکز بودند. از بسیاری جهات، بتهوون را پیشگام زمان خود میدانند.
چگونه آهنگساز میشوید؟
در گذشته، آهنگسازان، نوازندگان ساز و معمولاً نوازندگان هارپسیکورد یا پیانو بودند که استعداد زیادی در بداههسازی و خلق موسیقی اصیل به جای صرفاً اجرای آن از خود نشان میدادند. خانوادهها معمولاً با استخدام استادان متبحر، از سنین پایین به فرزندانشان کمک میکردند تا در نواختن موسیقی بهتر شوند، و این موضوع بعدها به آنها اعتمادبهنفس میداد تا با نوشتن قطعات جدید خلاقیت خود را کشف کنند. برخی از این نوازندگان در آینده به آهنگسازان بزرگی تبدیل شدند که همهی ما آنها را می شناسیم، معمولاً سبک منحصربهفردی را به وجود آوردند که میتوانید به سادگی با گوشدادن به آهنگها و ارکستراسیون به آن پی ببرید.
بااینحال، آهنگساز شدن در دوران مدرن کمی متفاوت است. با اینکه هنوز آهنگسازان بزرگی وجود دارند که در زمینهی موسیقی اصلاً تحصیل نکردهاند، اما در بیشتر مواقع شما برای تبدیل شدن به یک آهنگساز حرفهای باید یک مدرک دریافت کنید. با این وجود، بدون استعداد، مدرک چندان به کار نخواهد رفت. به این معناست که مدرک شما مکمل استعدادتان خواهد بود، اما بدون داشتن استعداد، مدرک بیارزش است. آهنگسازان مدرن ترجیح میدهند یک مدرک کارشناسی بگیرند که شامل مطالعهی مبانی تئوری موسیقی، نتنویسی و ارکستراسیون باشد. بااینحال، اکثر آهنگسازان پاپ، راک و رپ به دنبال مدرکی نمیروند و همچنان موفق میشوند به موفقیتهای بزرگی دست یابند. اکثر دانشگاهها و آموزشگاهها از متقاضیان مصاحبه میگیرند و ممکن است از آنها بخواهند استعدادشان را با ارسال آثار اورجینال خود به نمایش بگذارند. دریافت مدرک کارشناسی ارشد فرصتی برای توسعهی حرفه شما به عنوان یک آهنگساز حرفهای است. علاوه بر تحصیل، چندین مهارت وجود دارد که میتواند به شما کمک کند آهنگساز خوبی شوید.
توانایی موسیقیایی
این توانایی از سنین پایین شروع میشود، زیرا برخی کودکان با استعدادهای طبیعی متولد میشوند که والدین معمولاً وقتی آنها بسیار کوچک هستند به آن پی میبرند. در طی همان سالهای اولیهی زندگی، بیشتر آهنگسازان عضوی از گروههای موسیقی میشوند یا در کنسرتها و گروههای کر شرکت میکنند. حضور در کمپهای تابستانی موسیقی نیز ایدهی خوبی برای کمک به بهبود تواناییهای موسیقی آنهاست. این فعالیتها به نوازندگان جوان کمک میکند تا مهارت شنیداری خود را بالا ببرند و آنها را با نقاط قوت و ضعف هر ساز موسیقی آشنا میکند. در این دوره، این احتمال وجود دارد که آهنگساز پیوند خاصی با یک ساز ایجاد کند، اگرچه ممکن است در آینده این موضوع تغییر کند.
تنظیم و ارکستراسیون
این دو مهارت حیاتی هستند، اگرچه در موسیقی مدرن ارکستراسیون کمی محو شده است. با این وجود، اگر زمانی از شما خواسته شود که ارکستراتور کسی باشید، به کارتان خواهد آمد. بیشتر آهنگسازان با تهیهی ماکت یا کاورهای موسیقی اورجینال که توسط نوازندگان دیگر ساخته شده است، ارکستراسیون را یاد میگیرند. این میتواند به آنها کمک کند تا دربارهی اهمیت هر ساز و نقشی که در آهنگسازی ایفا میکنند اطلاعاتی به دست بیاورند.
درمورد تنظیم و میکس و مسترینگ بیشتر بخوانید:
هر آنچه که از «میکس و مسترینگ» نمیدانید!
راهنمای جامع مسترینگ موسیقی: نکات و ترفندهای ضروری
انضباط
موفقیت شما در قالب یک آهنگساز رابطهی بسیار نزدیکی با میزان نظم و انضباط شما در حین کار دارد، و این خصوصیت معمولاً از سنین پایین خودش را نشان میدهد. در حالی که ممکن است آهنگسازی شما از نظر تجاری قابل استفاده نباشد، توانایی شما برای به جلو راندن خود همزمان با سختتر کار کردنتان آشکار خواهد شد. آهنگسازی زحمت زیادی میطلبد، و آهنگسازان بزرگ در تمام دورانها هزاران قطعه ساختند، و معمولاً آثار اورجینال خود را به حد کمال میرسانند تا آن را به چیزی حتی بهتر تبدیل کنند. زمان صرفشده برای ساختن هر قطعه، گوشدادن به آن، و بررسی آن هرگز به هدر نمیرود، زیرا کمکتان میکند سبک منحصربهفرد خود را به عنوان یک خالق موسیقی توسعه دهید. نظم و انضباط همچنین در یادگیری نتنویسی موسیقی حیاتی است، که متعاقب آن در آهنگسازی ژانرهای موسیقی مدرن نقش برجستهای دارد.
خلاقیت
در صورتی که میتوانید هر بار با کمی تلاش بیشتر به خودتان نظم و انضباط را یاد بدهید، خلاقیت چیزی است که با آن متولد میشوید. آهنگسازان خوب معمولاً با دید متفاوتی به مسائل نگاه میکنند و حس متفاوتی دارند، میتوانند این احساسات خاص را به آهنگها و نتهایی تبدیل کنند که روایتکنندهی یک داستان باشد. اما «خلاقیت» یک اصطلاح کمی گسترده است که میتواند به چندین روش تفسیر شود. برخی از آهنگسازان بزرگ دوران کلاسیک، آثار هنری را از دیگران «به عاریت گرفتند». برای مثال، موتزارت یک سمفونی کامل را برای اهداف مطالعه از هایدن الگوبرداری کرد.
هندل همیشه به دلیل سرقت هنری از دیگر آهنگسازان زمان خود مورد انتقاد قرار گرفته است. او معمولاً عناصری را اضافه میکرد که قطعه را کاملاً متفاوت نشان میداد، اگرچه از نظر برخی کارشناسان، این عمل به شدت ناپسند شمرده میشد. در برخی موارد، موزیسینهایی مانند بتهوون قطعاتی را از آثار قدیمی خود به عاریت گرفتند، آنها را ارتقا دادند و اثر جدیدی خلق کردند. معروف است که آهنگسازان همیشه تحتتأثیر هنرمندان دیگر قرار میگیرند، اما این نباید سد راه شما برای ایجاد سبکی منحصربهفرد شود که وجه تمایز آثارتان است.